INLOGGEN

Service Apotheken krijgen weer de hoogste waardering van patiënten!

Dat blijkt uit het jaarlijkse PREM-onderzoek dat alle apotheken in Nederland uitvoeren als verplichting voor zorgverzekeraars. De landelijke uitvraag bij patiënten liep van 1 februari tot en met 15 mei 2017.

De vragenlijst bestond uit 22 items waarop patiënten hun eigen apotheek mochten beoordelen. Service Apotheken kwamen op nagenoeg alle onderdelen als beste uit de bus. Dit resulteerde in het hoogste eindoordeel: een 8.3 gemiddeld! Dit is het tweede jaar op rij dat de Service Apotheken de hoogste score halen.

Duidelijke verschillen

Service Apotheken scoren onder andere op de volgende onderdelen beduidend beter* dan apotheken van andere ketens:

  • Vertrouwen in deskundigheid van de apotheekmedewerker.

  • Mate waarin apotheekmedewerker meedenkt hoe medicijnen te gebruiken.

  • Bereikbaarheid van de apotheek.

  • Wachttijd in de apotheek.

  • Privacy in de apotheek.

  • Service van de apotheek.

  • Mate waarin klant de apotheek aanbeveelt aan vrienden en familie.

Aan alle Service Apotheken: gefeliciteerd! Jullie dagelijkse inspanning levert mooie resultaten op.

Meer weten?

Benieuwd naar de voordelen van de franchiseformule Service Apotheek? Lees verder.

* De onderlinge verschillen zijn gebaseerd op de significatieniveaus p<0,01 en p<0,001. De verschillenanalyse is uitgevoerd door de onafhankelijke partij Significant.

Gepubliceerd op: 14 september 2017

Heb je het laatste Mosadex-magazine al gelezen?

Bekijk 'm hier!