INLOGGEN

Nieuw in de Service Apotheek-app

Deze zomer vernieuwt en verbetert de Service Apotheek-app. Het is dan mogelijk om een farmaceutisch consult aan te vragen en bestanden te versturen via de NSites inbox. Ook zijn de teksten van de bestel statussen en de instellingen van de meldingen over voorraadbeheer verbeterd.

Farmaceutisch consult aanvragen

Een belangrijk focuspunt is het farmaceutisch consult. Eerder stond de Landelijke Dag van Service Apotheek al in het teken hiervan. Op de Landelijke Dag was er ook een praktische workshop over dit onderwerp die alle deelnemers hebben gevolgd.

In de Service Apotheek-app is het vanaf maandag 8 juli 2024 mogelijk voor medicijgebruikers om een vraag over hun medicijnen te stellen. De aanvraag verloopt via een bericht in de NSites inbox. De apotheek ontvangt een bericht genaamd: ‘Aanvraag Farmaceutisch consult’. De apotheek beoordeelt of de vraag daadwerkelijk als farmaceutisch consult geldt en gedeclareerd kan worden.

Hulp nodig bij het declareren van het farmaceutisch consult? De trainingsmaterialen nog eens bekijken? Neem contact op met jouw Formulespecialist van Service Apotheek!

Bestanden versturen via de NSites Inbox

Aanvragen voor een medicijnpaspoort deze zomervakantie? Medicijnoverzichten nodig voor ziekenhuisopname? Vanaf 8 juli 2024 kan het apotheekteam deze bestanden veilig versturen via de app!  Het apotheekteam kan via de berichtenmodule veilig* bestanden versturen. Het werk is daardoor te plannen, wat druk aan de balie verlicht.

*Let wel, het kanaal is veilig. Er is een risico op datalekken als het niet secuur gebeurt, daar zullen we bij de lancering extra aandacht aan besteden.

Bestelstatus teksten in de app verbeterd

De teksten van meldingen in de app worden duidelijker vanaf 12 juli 2024 (release 3.25).

Situatie

Nieuwe melding (vanaf 12 juli 2024)

Oude melding

App-gebruiker plaatst herhaalbestelling

Verzoek ontvangen

In behandeling

Apotheek heeft het product aangeschreven en in bewerking genomen

We werken aan je bestelling

Verwerkt

Als de apotheek op eigen initiatief verstrekt (bijv. bij eerste uitgifte):

We maken iets voor je klaar

Aanvullende levering

Overige wijzigingen

Voor Mosadex T&T en SMART T&T tonen we de bestelstatus ‘Afgehandeld’ zodra de terhandstelling is gedaan. Voor apotheken zonder T&T of een ander T&T systeem tonen we deze bestelstatus 6 weken na bestel- of aanschrijfdatum.

 

Aanpassing instellingen melding voorraadbeheer

Vanaf 31 juli 2024 (release 3.26) verbeteren de bestelherinneringen. Met behulp van apothekers is een lijst van inclusies op ATC-niveau gemaakt. Daarop staan op ATC niveau 3, 4 of 5 de medicijngroepen waarvoor een bestelherinnering relevant is. Daarnaast filteren we de eerste uitgiftes eruit door gebruik van de WMG-codes van 97 tot en met 144. Dat zal de weergaven van de bestelherinnering scherper neerzetten bij alleen de medicijngebruikers voor wie het relevant is.

 

Op SA Connect publiceren we binnenkort de ATC-inclusielijst. Bedankt apothekers die hebben meegewerkt aan deze verbetering!

Gepubliceerd op: 26 juni 2024

Heb je het laatste Mosadex-magazine al gelezen?

Bekijk 'm hier!