INLOGGEN

Klantenbinding

Het streven van Service Apotheek? Dat uw klanten zich verbonden voelen aan uw Service Apotheek. Wij ondersteunen u daarom bij het professioneel en rendabel inrichten van uw publieksruimte. En in de communicatie richting uw klanten.

Hoe Service Apotheek dat doet? Met in- en outstore communicatiemiddelen volgens strakke formule-uitgangspunten, zoals het narrowcastingsysteem Mosavizion. Met een app, website en webshop creëert Service Apotheek voor u een sterke online positie. Daarnaast ondersteunen wij u bij het organiseren van lokale en laagdrempelige activiteiten. Hiermee maken we de deskundigheid van u als apotheker tastbaar en zichtbaar in het publieke domein.

Service Apotheek-app

Met de Service Apotheek-app kunnen uw klanten altijd en overal zelf hun medicatie beheren. Het online verlengstuk van uw apotheek!

Voordelen van de app voor uw klanten?

  • Toegang tot een medicatieoverzicht.
  • Bijwerkingen en wijzigingen direct doorgeven.
  • Eenvoudig een recept aanvragen.
  • Handig inname-alarm instellen.
  • Chatten met uw apotheek.

Zo creëert u contactmomenten met uw klanten, zonder dat ze daarvoor fysiek in uw apotheek aanwezig hoeven te zijn. De app is gratis en beschikbaar in de App Store en Google Play Store.


Download in de App Store

De Service Apotheek-app

Uw patiënt heeft altijd een actueel medicatieoverzicht bij de hand

Displays

De verkoop van uw Service Apotheek Merk-producten een boost geven? Dat doet u met onze maandelijkse display.

Via deze display biedt u aankoopvoordeel voor uw klant. De rest verzorgt Service Apotheek! U ontvangt een compacte baliedisplay met een maximale voorraad gebaseerd op reguliere afzetcijfers. Daarbij hanteren we een maximale inkoopwaarde. Vanzelfsprekend ontvangt u iedere maand producten in de display die gangbaar zijn voor de tijd van het jaar. Tot slot: op de achterkant van de display staan verkooptips, handig als geheugensteuntje!


Frontoffice-concept

Doet uw apotheek mee aan het frontoffice-concept? Dan ontvangt u vier keer per jaar een etalagepakket, afgestemd op de seizoenen. Daarnaast adviseert Service Apotheek u over het inrichten van uw schappen.

Een sfeervolle etalage brengt uw klant op ideeën om iets te kopen en zet aan tot impulsaankopen. Door uw etalage een aantal keer per jaar te veranderen, creëert u bovendien de verwachting dat u een actueel en vernieuwend assortiment voert. De inhoud van het pakket wisselt, maar kan bestaan uit blow-ups van producten, posters, actiewobblers en aan het seizoen gerelateerde materialen.


In- en outstore signing

Is uw apotheek als Service Apotheek herkenbaar in het straatbeeld? Dat vindt Service Apotheek belangrijk.

De kracht van het collectief schuilt namelijk ook in een zichtbare, eenduidige huisstijl. Daarom hebben wij samen met een partner diverse in- en outstore communicatiemiddelen ontwikkeld in de Service Apotheek-huisstijl. Denk aan raam- en baliestickers, een bord met uw openingstijden, gondola’s, actiezuilen en lichtbakken. Het basispakket is verplicht voor iedere Service Apotheek. En daarnaast faciliteren wij ook naambordjes en bedrijfskleding!


Leef!-magazine

Leef!-magazine is het gratis magazine van Service Apotheek dat wij vier keer per jaar huis-aan-huis verspreiden in het postcodegebied van uw apotheek. Met een oplage van ruim 1,4 miljoen is Leef! een van de grootste gezondheidsbladen in Nederland.

Met Leef!-magazine maken we de toegevoegde waarde van uw apotheek inzichtelijk voor uw klanten. Wat gebeurt er in een Service Apotheek? Welke rol heeft u bij het bewaken van de medicatieveiligheid? Alle rubrieken toetsen we aan onze kernwaarden: ambitieus, vernieuwend en verbindend.

Naar de Leef!-magazines

Mosavizion

Gevoelsmatig de wachttijd van klanten halveren en tegelijkertijd belangrijke informatie communiceren? Dat kan met Mosavizion. Voor Service Apotheken ontwikkelt Service Apotheek speciale content. Download hier de Mosavizion-brochure.

Filmpjes die passen bij actuele projecten, aanbiedingen of het nieuwe Leef!-magazine. U voegt hier zelf eenvoudig persoonlijke boodschappen aan toe. Op de Mosavizion-website vindt u de handleiding en een aantal praktische filmpjes.

Mosavizion snelle start

Nieuwsbrieven

Service Apotheek zorgt dat u als franchisenemer op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen binnen de formule. En vanzelfsprekend faciliteert Service Apotheek op regelmatige basis nieuwsbrieven die u kunt inzetten richting uw klanten.

Voor uw team
Elke dinsdag ontvangen alle apotheken de Service Apotheek-nieuwsbrief. Met daarin het laatste nieuws over o.a. e-learnings, bijeenkomsten en lopende projecten. Op iedere laatste donderdag van de maand verstuurt Service Apotheek een speciale OTC-nieuwsbrief voor apothekersassistenten. Met prijswijzigingen voor de komende maand, OTC-interacties, uitleg over de actuele zorgthema’s en displays en leveranciersinformatie. Dus heeft u een assistent die verantwoordelijk is voor het zelfzorgassortiment? Laat het ons weten!

Voor de klant
Een aantal keer per jaar biedt Service Apotheek standaard nieuwsbrieven aan die u kunt versturen naar uw klanten. Deze past u eenvoudig zelf aan met uw eigen contactgegevens.


Persoonlijk drukwerk

Een eenduidige huisstijl is belangrijk voor een sterk imago. Daarom krijgt u bij Service Apotheek toegang tot een overzichtelijk drukwerkportaal.

Service Apotheek verzorgt uw briefpapier, kwitanties, visitekaartjes en spaarkaarten in de juiste Service Apotheek-huisstijl. Dat doen we samen met onze huisdrukker. U bestelt uw handelsdrukwerk eenvoudig via een overzichtelijk bestelportaal. U ontvangt een eigen inlogcode waarmee u bovendien inzicht heeft in uw bestelhistorie. Voor een snelle levering wordt gezorgd!

Daarnaast verzorgt Service Apotheek het grafisch ontwerp van uw lokale uitingen zoals posters, flyers, nieuwsbrieven, advertenties en zelfs bedrijfswagens. U heeft de keuze uit verschillende vaste templates waar u zelf uw eigen boodschap aan kunt toevoegen. Aan het ontwerp zijn geen kosten verbonden. Het drukken en verspreiden komt wel voor uw rekening.


Service Apotheek Merk-assortiment (private label)

Een sterk huismerk! We hebben ruim 100 producten in ons Service Apotheek Merk-assortiment. Daarmee biedt u uw klanten voordelig geprijsde kwaliteitsproducten.

Van een OTC-assortiment met onder andere paracetamol, neusspray en diarreeremmer tot de meest verkochte basisvoedingssupplementen zoals multivitamine en vitamine D. En van uiteenlopende crèmes en zalven tot hulpmiddelen. Alle verpakkingen voorzien van het Service Apotheek-logo. Mooi toch? Als deze producten standaard in het medicijnkastje van uw klanten staan.

ServiceWijzer

De kracht van ServiceWijzer? Alle zelfzorgstandaarden direct aan de balie beschikbaar.

Inhoudelijk volgen we de KNMP-adviezen, maar voor uw apotheekteam hebben wij alvast een praktische vertaalslag gemaakt. De ServiceWijzer draagt bij aan uniform zelfzorgadvies: alle assistenten adviseren hetzelfde op basis van de meest actuele standaarden. Ook als het leeftijdsadvies voor een zelfzorgproduct plotseling wijzigt. De digitale ServiceWijzer passen we daar dan direct op aan.

Bovendien voegen we aan ServiceWijzer eigen zelfzorgstandaarden toe die niet in de KNMP-standaarden voorkomen, zoals droge huid. Met één druk op de knop print u het zelfzorgadvies voor uw klant.

Trainingen apotheekteam

De veranderende marktomstandigheden beïnvloeden het werk op de apotheekvloer. Maar denk ook aan algemene trends in de maatschappij, zoals toenemende agressie. Door te investeren in de emotionele band met uw klant maakt u het verschil in een markt waar de diensten veel op elkaar lijken.

Daarom faciliteert Service Apotheek de volgende trainingen:

  • ‘Succes aan de balie’
    Klantvriendelijkheid speelt een grote rol bij het creëren van een persoonlijke band met uw klanten. Uw productspecialist geeft de training ‘succes aan de balie’. Het resultaat? Inzicht in de eigen manier van communiceren en het effect daarvan op uw klant. Tips en trucs voor een effectieve gespreksvoering. En verschillende gesprekstechnieken om de adviezen te laten aansluiten bij de behoeften van de klant.
     
  • Gastvrijheidstraining
    Iemand doet de deur voor me open. Mijn jas wordt aangepakt. Of ik koffie wil? Ja graag. Ik plof neer op de zachte stoel en kijk in de ogen van een glimlachende assistent aan de balie. Onze gastvrijheidstrainer ziet het wel voor zich: de gastvrije Service Apotheek. Samen met de productspecialisten van de Service Apotheek-organisatie tilt de trainer de gastvrijheid in Service Apotheken naar een hoger niveau.

 Neem contact met ons op over de mogelijkheden voor een training bij u in de apotheek.


Verpakkingsmaterialen

Maak van uw verpakkingsmateriaal promotiematerialen! Service Apotheek heeft bijna 20 verschillende verpakkingsmaterialen met eigen logo in het assortiment. Van blokbodemzakken en papieren draagtassen tot poeder- en stripvouwdozen in diverse afmetingen. Zorg dat u deze 'extra visitekaartjes' altijd op voorraad heeft!


Website, webshop en app

Met de Service Apotheek-website biedt u 24 uur per dag, 7 dagen per week service en informatie aan uw klanten. Dat hoort bij deze tijd, daarom is de website een verplicht onderdeel in uw abonnement.

De homepage is eenvoudig te personaliseren met uw contactgegevens, namen van apothekers en herkenbare foto’s van uw apotheek. Naast de website met actuele gezondheids- en geneesmiddelinformatie hebben uw klanten de mogelijkheid een persoonlijk dossier aan te maken om herhaalrecepten aan te vragen en instructiefilmpjes bij geneesmiddelen op het gemak terug te kijken. Bovendien heeft u een eigen webshop waar u een eigen assortiments- en prijsbeleid kunt voeren.

En bent u al bekend met de Service Apotheek-app? Uw lokale apotheek in iedere handtas of broekzak van al uw klanten. Dat schept pas een band!


Welkomstdoos

Nieuwe klanten? Die heet u welkom met de Service Apotheek-welkomstdoos! Informeer uw nieuwe klanten over de producten en diensten die uw apotheek levert.

Onze tip: vul de welkomstdoos met de consumentenbrochure samen met onze welkomstbrief voor nieuwe klanten. Dan voldoet u aan de HKZ-eisen. Nog leuker wordt de welkomstdoos als u er zelf nog wat aan toevoegt. Bijvoorbeeld het laatste Leef! magazine of een van de Service Apotheek-promotieartikelen, zoals winkelwagenmuntjes, pennen of pepermuntjes. Maak er een echt cadeautje van. Want u kunt maar één keer een goede eerste indruk maken.



Misschien zijn de volgende expertises van Service Apotheek ook interessant voor u?


Leest u al mee in het Mosadex-magazine?

Nee, schrijf me in!


© Mosadex Groep 2021 |
Mosadex Groep op social media: