Het streven van Service Apotheek? Dat klanten zich verbonden voelen aan jouw Service Apotheek. Wij ondersteunen je daarom bij het professioneel en rendabel inrichten van de publieksruimte. En in de communicatie richting jouw klanten.
Hoe Service Apotheek dat doet? Met in- en outstore communicatiemiddelen volgens strakke formule-uitgangspunten, zoals het narrowcastingsysteem Mosavizion. Met een app, website en webshop creëert Service Apotheek een sterke online positie voor jou. Daarnaast ondersteunen wij je bij het organiseren van lokale en laagdrempelige activiteiten. Hiermee maken we de deskundigheid van jou als apotheker tastbaar en zichtbaar in het publieke domein.
Met de Service Apotheek-app kunnen jouw klanten altijd en overal zelf hun medicatie beheren. Het online verlengstuk van de apotheek!
Voordelen van de app voor jouw klanten?
Toegang tot een medicatieoverzicht.
Bijwerkingen en wijzigingen direct doorgeven.
Eenvoudig een recept aanvragen.
Handig inname-alarm instellen.
Chatten met de apotheek.
Zo creëer je contactmomenten met klanten, zonder dat ze daarvoor fysiek in jouw apotheek aanwezig hoeven te zijn. De app is gratis en beschikbaar in de App Store en Google Play Store.
De verkoop van Service Apotheek Merk-producten een boost geven? Dat doe je met onze maandelijkse display.
Via deze display bied je aankoopvoordeel voor de klant. De rest verzorgt Service Apotheek! JeU ontvangt een compacte baliedisplay met een maximale voorraad gebaseerd op reguliere afzetcijfers. Daarbij hanteren we een maximale inkoopwaarde. Vanzelfsprekend ontvang je iedere maand producten in de display die gangbaar zijn voor de tijd van het jaar. Tot slot: op de achterkant van de display staan verkooptips, handig als geheugensteuntje!
Doet jouw apotheek mee aan het frontoffice-concept? Dan ontvang je vier keer per jaar een etalagepakket, afgestemd op de seizoenen. Daarnaast adviseert Service Apotheek je over het inrichten van de schappen.
Een sfeervolle etalage brengt jouw klant op ideeën om iets te kopen en zet aan tot impulsaankopen. Door de etalage een aantal keer per jaar te veranderen, creëer je bovendien de verwachting dat je een actueel en vernieuwend assortiment voert. De inhoud van het pakket wisselt, maar kan bestaan uit blow-ups van producten, posters, actiewobblers en aan het seizoen gerelateerde materialen.
Is jouw apotheek als Service Apotheek herkenbaar in het straatbeeld? Dat vindt Service Apotheek belangrijk.
De kracht van het collectief schuilt namelijk ook in een zichtbare, eenduidige huisstijl. Daarom hebben wij samen met een partner diverse in- en outstore communicatiemiddelen ontwikkeld in de Service Apotheek-huisstijl. Denk aan raam- en baliestickers, een bord met de openingstijden, gondola’s, actiezuilen en lichtbakken. Het basispakket is verplicht voor iedere Service Apotheek. En daarnaast faciliteren wij ook naambordjes en bedrijfskleding!
Leef!-magazine is het gratis magazine van Service Apotheek dat wij vier keer per jaar huis-aan-huis verspreiden in het postcodegebied van jouw apotheek. Met een oplage van ruim 1,4 miljoen is Leef! een van de grootste gezondheidsbladen in Nederland.
Met Leef!-magazine maken we de toegevoegde waarde van jouw apotheek inzichtelijk voor jouw klanten. Wat gebeurt er in een Service Apotheek? Welke rol heb je bij het bewaken van de medicatieveiligheid? Alle rubrieken toetsen we aan onze kernwaarden: ambitieus, vernieuwend en verbindend.
Gevoelsmatig de wachttijd van klanten halveren en tegelijkertijd belangrijke informatie communiceren? Dat kan met Mosavizion. Voor Service Apotheken ontwikkelen wij speciale content. Download hier de Mosavizion-brochure.
Filmpjes die passen bij actuele projecten, aanbiedingen of het nieuwe Leef!-magazine. Je voegt hier zelf eenvoudig persoonlijke boodschappen aan toe. Op de Mosavizion-website vind je de handleiding en een aantal praktische filmpjes.
Service Apotheek zorgt dat jij als franchisenemer op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen binnen de formule. En vanzelfsprekend faciliteert Service Apotheek op regelmatige basis nieuwsbrieven die je kunt inzetten richting jouw klanten.
Voor jouw team
Elke dinsdag ontvangen alle apotheken de Service Apotheek-nieuwsbrief. Met daarin het laatste nieuws over o.a. e-learnings, bijeenkomsten en lopende projecten. Op iedere laatste donderdag van de maand verstuurt Service Apotheek een speciale OTC-nieuwsbrief voor apothekersassistenten. Met prijswijzigingen voor de komende maand, OTC-interacties, uitleg over de actuele zorgthema’s en displays en leveranciersinformatie. Dus heb jij een assistent die verantwoordelijk is voor het zelfzorgassortiment? Laat het ons weten!
Voor de klant
Een aantal keer per jaar biedt Service Apotheek standaard nieuwsbrieven aan die je kunt versturen naar jouw klanten. Deze pas je eenvoudig zelf aan met jouw eigen contactgegevens.
Een eenduidige huisstijl is belangrijk voor een sterk imago. Daarom krijg je bij Service Apotheek toegang tot een overzichtelijk drukwerkportaal.
Service Apotheek verzorgt het briefpapier, kwitanties, visitekaartjes en spaarkaarten in de juiste Service Apotheek-huisstijl. Dat doen we samen met onze huisdrukker. Je bestelt jouw handelsdrukwerk eenvoudig via een overzichtelijk bestelportaal. Je ontvangt een eigen inlogcode waarmee je bovendien inzicht hebt in de bestelhistorie. Voor een snelle levering wordt gezorgd!
Daarnaast verzorgt Service Apotheek het grafisch ontwerp van lokale uitingen zoals posters, flyers, nieuwsbrieven, advertenties en zelfs bedrijfswagens. Je hebt de keuze uit verschillende vaste templates waar je zelf je eigen boodschap aan kunt toevoegen. Aan het ontwerp zijn geen kosten verbonden. Het drukken en verspreiden komt wel voor eigen rekening.
Een sterk huismerk! We hebben ruim 100 producten in ons Service Apotheek Merk-assortiment. Daarmee bied je jouw klanten voordelig geprijsde kwaliteitsproducten.
Van een OTC-assortiment met onder andere paracetamol, neusspray en diarreeremmer tot de meest verkochte basisvoedingssupplementen zoals multivitamine en vitamine D. En van uiteenlopende crèmes en zalven tot hulpmiddelen. Alle verpakkingen voorzien van het Service Apotheek-logo. Mooi toch? Als deze producten standaard in het medicijnkastje van jouw klanten staan.
De kracht van ServiceWijzer? Alle zelfzorgstandaarden direct aan de balie beschikbaar.
Inhoudelijk volgen we de KNMP-adviezen, maar voor jouw apotheekteam hebben wij alvast een praktische vertaalslag gemaakt. De ServiceWijzer draagt bij aan uniform zelfzorgadvies: alle assistenten adviseren hetzelfde op basis van de meest actuele standaarden. Ook als het leeftijdsadvies voor een zelfzorgproduct plotseling wijzigt. De digitale ServiceWijzer passen we daar dan direct op aan.
Bovendien voegen we aan ServiceWijzer eigen zelfzorgstandaarden toe die niet in de KNMP-standaarden voorkomen, zoals droge huid. Met één druk op de knop print je het zelfzorgadvies voor de klant.
De veranderende marktomstandigheden beïnvloeden het werk op de apotheekvloer. Maar denk ook aan algemene trends in de maatschappij, zoals toenemende agressie. Door te investeren in de emotionele band met de klant maak je het verschil in een markt waar de diensten veel op elkaar lijken.
Daarom faciliteert Service Apotheek de volgende trainingen:
‘Succes aan de balie’
Klantvriendelijkheid speelt een grote rol bij het creëren van een persoonlijke band met klanten. De productspecialist geeft de training ‘succes aan de balie’. Het resultaat? Inzicht in de eigen manier van communiceren en het effect daarvan op de klant. Tips en trucs voor een effectieve gespreksvoering. En verschillende gesprekstechnieken om de adviezen te laten aansluiten bij de behoeften van de klant.
Gastvrijheidstraining
Iemand doet de deur voor me open. Mijn jas wordt aangepakt. Of ik koffie wil? Ja graag. Ik plof neer op de zachte stoel en kijk in de ogen van een glimlachende assistent aan de balie. Onze gastvrijheidstrainer ziet het wel voor zich: de gastvrije Service Apotheek. Samen met de productspecialisten van de Service Apotheek-organisatie tilt de trainer de gastvrijheid in Service Apotheken naar een hoger niveau.
Neem contact met ons op over de mogelijkheden voor een training bij jou in de apotheek.
Maak van jouw verpakkingsmateriaal promotiematerialen! Service Apotheek heeft bijna 20 verschillende verpakkingsmaterialen met eigen logo in het assortiment. Van blokbodemzakken en papieren draagtassen tot poeder- en stripvouwdozen in diverse afmetingen. Zorg dat je deze 'extra visitekaartjes' altijd op voorraad hebt!
Met de Service Apotheek-website bied je 24 uur per dag, 7 dagen per week service en informatie aan klanten. Dat hoort bij deze tijd, daarom is de website een verplicht onderdeel in jouw abonnement.
De homepage is eenvoudig te personaliseren met contactgegevens, namen van apothekers en herkenbare foto’s van de apotheek. Naast de website met actuele gezondheids- en geneesmiddelinformatie hebben klanten de mogelijkheid een persoonlijk dossier aan te maken om herhaalrecepten aan te vragen en instructiefilmpjes bij geneesmiddelen op het gemak terug te kijken. Bovendien heb je een eigen webshop waar je eigen assortiments- en prijsbeleid kunt voeren.
En ben jij al bekend met de Service Apotheek-app? De apotheek in de handtas of broekzak van jouw klant. Dat schept pas een band!
Nieuwe klanten? Die heet je welkom met de Service Apotheek-welkomstdoos! Informeer nieuwe klanten over de producten en diensten die jij in de apotheek levert.
Onze tip: vul de welkomstdoos met de consumentenbrochure samen met onze welkomstbrief voor nieuwe klanten. Dan voldoe je aan de HKZ-eisen. Nog leuker wordt de welkomstdoos als je er zelf nog wat aan toevoegt. Bijvoorbeeld het laatste Leef! magazine of een van de Service Apotheek-promotieartikelen, zoals winkelwagenmuntjes, pennen of pepermuntjes. Maak er een echt cadeautje van. Want je kunt maar één keer een goede eerste indruk maken.
Onze website maakt gebruik van cookies om het gebruik en de functionaliteit te waarborgen. Meer informatie hierover vind je op onze cookie instellingen pagina.