Voordat een geneesmiddel aan een patiënt wordt verstrekt, controleert het apotheekteam of het geneesmiddel bij de patiënt past, of de dosering klopt en of er geen wisselwerkingen optreden met andere geneesmiddelen die de patiënt gebruikt. Bij de start van het gebruik van een geneesmiddel zijn risico’s hoger en is er extra aandacht nodig voor de patiënt. De begeleiding bij een eerste terhandstelling omvat een gesprek met de patiënt waarin besproken wordt wat hij mag verwachten van het geneesmiddel.
Herhaalservice
Een Service Apotheek wil topservice bieden voor zowel de klanten als de voorschrijvers. De
herhaalservice is hierbij onmisbaar. De herhaalservice houdt in dat de medicatie periodiek,
pro-actief wordt herhaald en gesynchroniseerd. Hiermee wordt de afhaaltrouw bevorderd. Met
de herhaalservice wordt het apotheekproces voor chronische medicatie in de apotheek
geautomatiseerd. Dit betekent voor onze klant: Gemak! Ontzorgen door veilige en
geautomatiseerde levering van medicatie, elke drie maanden. En persoonlijk en deskundig
advies is altijd beschikbaar!
ServiceWijzer
ServiceWijzer is een online hulpmiddel voor de
apotheekmedewerker bij het geven van het
juiste advies rondom zelf te behandelen
aandoeningen, volgens de laatste richtlijnen. De
inzet van de ServiceWijzer verbetert de ervaring
van de klant. Dit advies op maat inclusief nietmedicamenteuze adviezen kan ook aan de klant
worden meegegeven.
Misschien zijn de volgende expertises van Service Apotheek ook interessant voor u?