INLOGGEN

Vijf vragen over SARA beantwoord

Vijf vragen aan… Arti Vishnudatt

Arti Vishnudatt is apotheker bij Service Apotheek Trigoon in ’s-Gravendeel. Samen met haar apotheekteam maakte ze deel uit van de pilotgroep voor SARA.

1. Hoe werd SARA in uw apotheek geïntroduceerd?

Service Apotheek benaderde ons met de vraag of wij als actief apotheek team wilde deelnemen aan de pilot van SARA. Wij zagen deze pilot wel zitten. Twee assistenten volgden de cursus van Service Apotheek en rolden het project verder uit in het team. Zo hebben we diverse werkoverleggen gehad om ook de andere assistenten klaar te stomen voor SARA. Toen dat gerealiseerd was, gingen we echt van start!

2. Welke voordelen ziet u voor uw apotheek?

Door SARA bieden we nog meer zorg op maat. Daarnaast werken we aan onze klantenbinding. We informeren de patiënt op een makkelijke en moderne manier. Dat resulteert in betere inhalatietechnieken en meer therapietrouw.

“Met SARA bieden wij door gerichtere begeleiding meer zorg op maat”

3. Waarom adviseert u SARA aan iedere patiënt?

Elke patiënt heeft recht op de juiste informatie. Die informatie vindt hij nu op één plek, afkomstig van de eigen zorgverlener. Dat is prettiger dan uren zoeken op internet. Wij adviseren onze patiënten dan ook om de instructiefilmpjes goed te bekijken.

4. Wat zijn de eerste reacties op de komst van SARA?

De meeste patiënten zijn positief en vinden het leuk! Ze ervaren de extra aandacht en zorg als prettig.

5. Wat is het grootste verschil tussen werken met en zonder SARA?

Een eerste uitgifte kost nu met SARA iets meer tijd. Immers, we geven nu naast de inhalatie-instructie ook uitleg over SARA. Het grote voordeel is dat we bij een tweede uitgifte gerichter kunnen begeleiden. Hierdoor bieden we meer zorg op maat!

Gepubliceerd op: 19 april 2018

Heb je het laatste Mosadex-magazine al gelezen?

Bekijk 'm hier!