INLOGGEN

Service Apotheek lanceert ServiceWijzer: alle zelfzorgstandaarden digitaal

‘Voor het beste zelfzorgadvies ga je naar Service Apotheek’. Daarvan is Petra Hoogland, hoofd farmaceutische zorg bij de centrale organisatie overtuigd. Afgelopen dinsdag 29 maart ging ServiceWijzer live in de ruim 425 Service Apotheken.

Kracht

‘De kracht van ServiceWijzer is dat alle zelfzorgstandaarden direct aan de balie beschikbaar zijn. Inhoudelijk volgen we de KNMP-adviezen, maar wij hebben een praktische vertaalslag gemaakt. De ServiceWijzer draagt bij aan uniform zelfzorgadvies: alle assistenten adviseren hetzelfde op basis van de meest actuele standaarden. Ook wanneer het leeftijdsadvies voor een zelfzorgproduct plotseling wijzigt. De digitale ServiceWijzer passen we daar dan direct op aan.’

Petra Hoogland vervolgt: ‘De vertrouwde WHAM-vragen stellen we op een assistentvriendelijke manier zodat het makkelijk te implementeren is in de apotheek. De introductie van ServiceWijzer past bij onze missie om de allerbeste farmaceutische expert te zijn. Want voor een goed en veilig zelfzorgadvies komen klanten zeker terug.’

Eigen zelfzorgstandaarden

Het advies over zelfzorgproducten was in veel Service Apotheken al van een goed niveau, zo blijkt uit cijfers van het klanttevredenheidsonderzoek. Zelfzorgadvies in de Service Apotheken wordt met gemiddeld een 8,5 gewaardeerd en ook met de loyaliteitsscore (NPS) zit het goed. De score van 48 op de schaal van -100 tot +100 geeft aan dat klanten Service Apotheek in hoge mate aanbevelen voor zelfzorgadvies.

‘Met de komst van de ServiceWijzer ondersteunen wij onze ruim 3.500 assistenten optimaal: we voegen daar nu ook eigen zelfzorgstandaarden aan toe die niet in de KNMP-standaarden voorkomen. Zoals droge huid.’

Print

Naast het digitale advies ontvangen de klanten het ook op print, zodat ze dit thuis rustig kunnen nalezen.


Ook interessant voor u?

Leest u al mee in het Mosadex-magazine?

Nee, schrijf me in!


© Mosadex Groep 2021 |
Mosadex Groep op social media: