Hoe ziet een DA-drogisterij in de toekomst eruit?

DA-bezoekers kunnen het nieuwste winkelconcept ervaren in Delft. In maart opende de deuren van deze conceptstore. Een modelwinkel ontwikkeld vanuit de nieuwe DA-strategie, met als doel bijdragen aan een gezond(er) Nederland. Het concept is beschikbaar voor de franchisenemers om toe te passen in hun eigen omgeving.

'Zelf zorgen voor je gezondheid'

Deze zin vat de nieuwe strategie van DA kort en bondig samen. In samenwerking met ondernemers is er gewerkt aan deze strategie wat leidde tot de opening van de conceptstore. Wat betekent dit voor de klant? Naast de huidige DA-producten is er een parfumbar en een presentatie van aromatherapie-producten te vinden. In het hart van de winkel krijgt de klant de kans om verschillende gezondheidsmetingen te laten uitvoeren. Denk aan het meten van cholesterolgehalte, bloedglucose en het stressniveau. In de spreekruimte kan een vervolggesprek plaatsvinden met andere disciplines zoals een voedingsdeskundige. Of er volgt een doorverwijzing naar de huisarts of apotheker, als het medisch ingrijpender wordt. Ook een moedervlek laten controleren of advies bij vermoeidheidsklachten is in de winkel mogelijk.

Stap in de gezonde richting

Mensen worden ouder en de zelfzorg in Nederland verandert. DA laat met deze strategie duidelijk haar doel voor de toekomst zien. Drogisterijmedewerkers zijn opgeleid om gezondheidskennis dichterbij de consument te brengen, op een laagdrempelige manier. Passend bij de tijdsgeest van nu.

Gezien de huidige situatie omtrent het coronavirus zijn de geplande feestelijkheden rondom de nieuwe conceptstore naar een later tijdstip verplaatst.